marmelina| Vsakdanje - povsem enostavno.

Rešitev za jasen pogled v svet

Pošlji prijatelju

Ob svetovnem dnevu vida, ki ga obeležujemo vsak drugi četrtek v oktobru, letos je to 12. oktobra, se spomnimo tudi na enega naših pomembnih organov… to so oči.

Oči velikokrat postanejo suhe in izjemno utrujene, pogled na njih je rdeč, pogosto so oči vnete, razdražene in zatečene.
Vse to so znaki, da so oči preutrujene.

Razlogov za utrujene in razdražene oči je več. Najpogostejši, v sodobnem času, je dolgotrajno gledanje v ekran, kar je že nekaj običajnega in neizogibnega.
Spomladi je razlog suhih oči cvetni prah, poleti močna sončna svetloba, na jesen in pozimi pa suh zrak zaradi kurjave. Tudi branje napete knjige, ki nas pritegne za ure in ure dolgo, je napor za oči. Ob takih naporih niti ne opazimo, kako se oči naprezajo in s tem premalokrat mežikamo z vekami. Mežikanje se nam zdi nepomembno, v resnici pa je zelo. Občasno zapiranje vek namreč zagotavlja enakomerno razporeditev vlage po vsej povrhnjici očesnega zrkla. Tak naravni vrhnji vlažni filter ščiti oko, če pa se oko izsuši, se vname in postane rdeč.

Pomanjkanje vlage v izsušenih očeh je tudi nevarno. Solzna tekočina vsebuje protein lizocim, ki preprečuje razvoj klic. Če stanje izsušenih oči traja dlje časa, lahko pride do kroničnega vnetja oči, posledično celo do poškodbe vida. Prav tako ne sme biti prekomernega solzenja oči, saj to lahko kaže na kakšno resno zdravstveno težavo.

Za zdrave oči in jasen pogled na svet lahko veliko storimo tudi sami.

V poletni sončni pripeki oči zaščitimo z dobrimi sončnimi očali.

Dovolj spanca
Za svež pogled in sijoče oči bomo poskrbeli tudi, če bomo imeli dovolj spanja. Med spanjem se namreč obnavljajo celice v roženici, te pa priskrbijo dovolj hranilnih snovi in kisika, ki ga črpajo iz solzne tekočine. Priporočljivo je imeti najmanj 7 ur zaprte oči oz. spati.

Veliko tekočine
Pijte veliko tekočine. Priporočena dnevna količina spite tekočine je 2 litra. Tako telo, kot tudi oči za nemoteno delovanje potrebujejo vodo. Pomemben je tudi delež vlage v zraku, v katerem preživimo največ časa, se pravi v spalnici, na delovnem mestu itd.
Ko so oči suhe, si lahko pomagamo tudi z umetnimi solzami, ki so na voljo v lekarni. Te ustvarjajo zašćitni filter na povrhnjici očesnega zrkla.

Vitamin A
Že naše babice so govorile, da je potrebno jesti veliko korenja, da bomo dobro videli. Vitamin A pripomore k zdravju zunanje očesne plasti. Pomanjkanje tega vitamin pa se kaže z izsušenostjo oči. Priporočena dnevna količina znaša 1 mg kar najdemo v 200 g korenčka, 100 g špinače ali šestih marelicah.

Mežikanje
Zaradi napetega strmenja v zaslon ne zapiramo vek, česar sploh ne opazimo, dokler ne začutimo pekoče bolečine v preutrujenih očeh. Raziskave so pokazale, da ob zatopljenem delu z računalnikom pomežiknemo le 1-2x na minute, kar je premalo. Zato si na rob računalnika prilepimo sličico s pomežikom, da nas bo spomnila, da tudi računalnik potrebuje naš pomežik.

Topel pritisk
Vaja za sproščanje tako obraza, kot tudi oči:
Dlani podrgnite eno ob drugo, da jih segrejete in tople dlani sproščeno položite na obraz, zaprite oči in ob tem globok vdihnite. S spodnjim delom pritisnite dlani na lica in to desetkrat ponovite. Uživajte v trenutku in nato počasi poglejte.

Masaža
Masaža spodbuja solzna kanalčke okoli oči, zato si predel redno masirajte. Z rahlim kroženjem se sprehodite okoli očesa in vajo ponovite na drugem očesu. Lahko zmasirate tudi predel čela in se pomikate navzen.

Vir: Revija Zarja

Očesna telovadba
Usedite se pred ekran, glava naj bo nepremična, premikajte le oči, in sicer najprej poglejte povsem do stropa, nato levo, dol in desno. Vajo večkrat ponovite. Za konce poglejte v daljavo in desetkrat hitro pomežiknite.

Še nekaj drugih vaj si lahko ogledate z klikom na priloženo sliko.

Odmor
Tudi oči potrebujejo odmor. V kolikor cel dan gledate v računalnik, si morate odmor za oči vzeti na vsakih dvajset minut dela, in sicer tako da za dvajset sekund umaknite pogled iz računalnika in se zagledate v daljavo. V kolikor imate pogled z okna v naravo, je to najbolje, da se zagledate tja. Sprostite oči in jih po potrebi za dvajset sekund zaprite. Nadaljujte z delom in ponovite čez dvajstet minut.

Kapljice za oči
Prva pomoč za utrujene in pekoče oči so seveda vlažilne kapljice za oči. Te pomagajo vašim očem, da vzdržujejo ravnovesje. Izogibajte se kapljicam, ki povzročajo rdeče in pekoče oči, saj tiste oči le še bolj izsušijo. Kapljice za oči so hitra in enostavna rešitev.

Pravilno postavljen ekran
Pravilno postavljen ekran in oddaljenost glave od ekrana pripomore k temu, da se oči ne utrudijo prehitro. Prava oddaljenost ekrana od oči je 50 do 100 centimetrov. V primeru, da si te razdalje ne morete zagotoviti, si povečajte črke.
Ekran tudi redno čistite, da se oči ne bodo trudile gledati. Zaradi boljše vidljivosti tudi poskrbite, da svetloba pada iz desne strani. Super bi bilo tudi, da na ekran gledate nekoliko navzdol.

Omega-3 maščobne kisline
Recept proti suhim očem so omega-3 maščobne kisline, ki jih najdemo v mastnih ribah (denimo v tuni, skuši, lososu, sardinah), laneni in bučnimi semeni, sojinih zrnih, orehi ter lanenim oljem.

Cink
Vid bo zaradi cinka bolj oster, zato redno uživajte špinačo, gobe, telečja jetrca, grah, brokoli in jogurt.

Oglašujte pri nas