marmelina| Vsakdanje - povsem enostavno.

Pravice potnikov – izredne razmere

Pošlji prijatelju

ženska pri oknu, v ozadju letalo na nebuFotolia

Potniki v železniškem in letalskem prometu uživajo pravice tudi v izrednih okoliščinah, kot je izbruh islandskega vulkana aprila 2010. Izbruh je potnikom po vsej Evropi povzročil mnogo nevšečnosti, vendar so njihove pravice ostale neokrnjene. Potniki v letalskem prometu so imeli:

• pravico do obveščanja s strani letalskih družb (npr. o pravicah potnikov, razvoju dogodkov, odpovedih in dolžini zamud);

• pravico do oskrbe (po potrebi do osvežilnih napitkov, obrokov ali nastanitve);

• pravico do izbire med povrnitvijo voznine ali brezplačnega alternativnega prevoza do končnega cilja potovanja.

V takšnih izrednih okoliščinah pa potniki niso upravičeni do dodatne odškodnine, do katere bi imeli pravico, če bi bila za zamudo ali odpoved leta kriva letalska družba.

Komisija je aprila naglo ukrepala, da bi letalske potnike opozorila na njihove pravice, kar bo storila tudi ob vsakem prihodnjem primeru izrednih okoliščin.

Potnikom se svetuje, naj se vedno najprej obrnejo na zadevno letalsko družbo, v primeru težav pa na nacionalne izvršne organe.

Ali mi mora letalska družba v primeru odpovedi leta ponuditi izbiro med povrnitvijo voznine in brezplačnim alternativnim prevozom v namembni kraj?

Da. Odločitev sprejmete vi, kot potrošnik.

Pomembno je vedeti, da vaše pravice kot potnik ugasnejo takoj, ko se odločite za povračilo voznine (tj. vračilo denarja, ki ste ga plačali za letalsko karto). Od takrat naprej vam letalska družba ni več dolžna zagotoviti osvežilne pijače ali nastanitve.

Ali prejmem v primeru odločitve za povračilo voznine celotno ceno letalske karte, vključno z davkom in pristojbinami?

Da, povrniti vam morajo znesek, ki ste ga plačali za letalsko karto.

Če se odločite za brezplačen alternativni prevoz v namembni kraj

Letalska družba vam lahko ponudi brezplačen prevoz v namembni kraj z drugimi prevoznimi sredstvi (npr. z vlakom) ali drugo letalsko družbo. Medtem ko čakate na alternativni prevoz, vas je letalska družba dolžna oskrbeti: zagotoviti osvežilne napitke (odvisno o dolžine zamude), nastanitev za eno ali po potrebi več noči oziroma prevoz do kraja nastanitve.

Kako zahtevam povračilo voznine?

Povračilo zahtevate pri letalski družbi, pri kateri ste rezervirali let.

Kaj storiti, če mi povedo, da nisem do ničesar upravičen zaradi „izrednih okoliščin“?

Po pravu EU kot potnik uživate pravice tudi v izrednih okoliščinah. V tem primeru niste upravičeni le do dodatne odškodnine (posebnega denarnega zneska kot nadomestila za nevšečnosti).