marmelina| Vsakdanje - povsem enostavno.

10 korakov proti nespečnosti

Print This Post Pošlji prijatelju

nespečnostV razvitem svetu se je že več kot polovica odraslih kdaj srečala z občasno nespečnostjo. Nespečnost najpogosteje povezujemo s fizičnimi problemi kot so bolečine v križu ali hrbtenici, glavobol, prebavne motnje, zgaga, potenje in podobno, ki so predvsem povezani z izbiro vzglavnika in ležišča, ali pa s čustvenimi težavami kot so: stres, tesnoba, depresija, nemir, živčnost …

Kako odpraviti nespečnost na naraven način?

1. Bolečino v hrbtu ali vratu lahko odpravite z izbiro pravega ležišča ali vzglavnika. Previsoki ali prenizki vzglavniki povzročajo bolečine v vratu, zato naj bo vzglavnik tako visok, da bo vrat v naravnem položaju in bo imel dobro oporo. Če spite na boku, je višina blazine prava, ko je vaš nos poravnan s središčem telesa. Pri ležišču bodite pozorni na naravni položaj telesa.

2. Sprostitev: Zelo pomembno je, da se pred spanjem sprostite in umirite aktivnost telesa. Berite knjigo, poslušajte umirjeno glasbo, si pripravite toplo kopel ali meditirajte. Počnite nekaj, kar vas sprošča in kar vam pomaga pozabiti na vaše težave.

3. Čaji za boljši spanec: Pred spanjem si skuhajte skodelico kamiličnega, baldrijanovega, melisinega ali hmeljevega čaja, če čajev ne marate, pa lahko spijete tudi kozarec toplega mleka z medom.

4. Svež zrak: Pred spanjem dobro prezračite spalni prostor.

5. Izogibajte se dnevnemu počitku: V posteljo hodite ob isti uri in ne spite čez dan, če že morate počiti, pa vam svetujemo, da naj počitek ne traja več kot 20 minut. Utrujenost lahko preženete s sprehodom ali s kozarcem vode.

6. Umaknite vse moteče naprave in svetlobo: Svetloba, ki jo oddajajo mobilni telefon, budilka ali računalnik, je zelo pomemben dejavnik, ki moti vaš spanec.

7. Izogibajte se kavi, alkoholu in nikotinu pred spanjem, saj z vnosom poživitvenih substanc zbudite in aktivirate telo.

8. Pred spanjem se izogibajte hrani! Pred spanjem ni priporočljivo jesti, saj s tem preobremenimo telo.

9. Za dober spanec pomaga redna telesna vadba, ki jo izvajajte čez dan ali najkasneje 4 ure pred spanjem.

10.Postelja naj bo samo za spanje in spolnost. Strokovnjaki svetujejo, da je spalnica namenjena samo sprostitvi in počitku.

Nespečnost najbolje zdravimo z odpravljanjem vzroka zanjo. Z zdravili (uspavalne tablete) vam lahko pomaga zdravnik, vendar je tu potrebno nekaj previdnosti, saj lahko nekatera zdravila za odpravljanje nespečnosti povzročajo odvisnost ali imajo neželene stranske učinke.

Če je vaša nespečnost začasna, jo lahko odpravite že z zgornjimi nasveti. Če je dolgotrajna in traja dlje kot mesec dni, pa je morda čas, da pomislite, ali je vzrok kje drugje. V tem primeru vprašajte za nasvet svojega zdravnika ali poiščite strokovno pomoč.

zeuza otroski stolcki
Zisha spletna cajnica