marmelina| Vsakdanje - povsem enostavno.

Manj stresa, več zdravja

Pošlji prijatelju

nasmejana ženska v zimskem plaščuFotolia

Če spremenite svoj življenjski stil tako, da boste manj pod stresom, boste bolj zdravi. Za začetek je priporočljivo, da se naučite bolje sprejemati in nadzorovati svoja čustva, saj se tako nanje ne boste odzivali s stresom. Če ste pod pritiskom zaradi čustvenih stvari, je namreč precej enostavno pričeti kaditi ali kaditi več, ali pa preveč jesti in si nabrati nepotrebne kilograme. Poiščite torej bolj zdrave ter zadovoljujoče načine, da se spopadete s pritiski vsakdana in ohranite svoje zdravje.

Kaj je stres?

Stres je odziv telesa na spremembe ter je zelo individualen. Situacija, ki pri nekomu povzroči velik stres, je za nekoga drugega lahko povsem običajna. Na primer: nekateri so pod stresom, kadar vozijo avto, druge pa vožnja avtomobila dejansko sprošča. Nekaj, kar se zdi nekomu zabavno, na primer športno plezanje v skalnati steni, lahko drugega navda z veliko mero strahu.

Nobenega načina ni, s katerim bi enostavno določili, katere stvari so »slabe« oziroma stresne. Prav tako pa tudi ni vsak stres slab – zelo stresno je na primer gledanje nogometne tekme, pav tem dejansko uživamo. Pravzaprav bi bilo življenje brez stresa precej dolgočasno. Zato je stres nujen, vendar pa ga je potrebno znati nadzorovati ter se nanj primerno odzivati, sicer lahko hitro pripelje do bolezni.

Kako na nas vpliva stres?

Lahko se počutimo jezne, prestrašene, navdušene ali nemočne.

Zaradi stresa imamo lahko težave s spanjem

Stres pogosto povzroči glavobole, bolečine v vratu, čeljusti in križu.

Stres lahko vodi v nezdrave navade, na primer kajenje, uživanje alkohola, zlorabo drog (tudi zdravil) ter v nepravilno prehrano.

Stresa včasih niti ne čutimo niti ne zaznamo, vendar pa se naše telo nanj vseeno odziva.

Kako se spopasti s stresom?

Težave kot so nesoglasja s šefom v službi, priprave na selitev ali poroko, nas vznemirijo. Vendar pa sam zunanji dogodek za stres ni odgovoren – vse je odvisno od tega, kako se na ta zunanji dogodek odzovete. Zunanjih dogodkov namreč žal ne moremo nadzorovati, svoje čustvene in psihološke odzive nanje pa lahko.

Nekaj predlogov:

- Vsak dan si vzemite 15 ali 20 minut, ko lahko sedite v tišini, globoko dihate in mislite na kaj lepega in pomirjujočega.

- Naučite se sprejeti stvari, na katere nimate vpliva. Če bo vreme slabo, bo pač slabo, in tega se ne da spremeniti. Nenazadnje vam ni treba znati rešiti vseh težav, ki jih srečate na svoji poti. Raje se o njih s kom pogovorite ter skušajte v vsaki slabi stvari najti tudi nekaj dobrega.

- Redno bodite fizično aktivni. Počnite, kar vam je v veselje: kolesarite, tecite, plavajte … Tako boste razgibali mišice in se znebili napetosti v telesu, zato se boste počutili bolje.

- Omejite uživanje alkohola ali se mu tudi popolnoma odpovejte, ne kadite ter uživajte zdravo hrano v primernih količinah.

Kako živeti bolj sproščeno?

- V naprej razmislite o tem, kaj bi vas lahko vznemirilo, kajti nekaterim situacijam se je možno izogniti. Torej se izognite ljudem, ki vam gredo »na živce«, ne pojdite v trgovino v soboto dopoldne, ne dogovorite se za zmenek sredi mesta takrat, ko gredo vsi iz službe in bo na cesti gneča …

- Razmislite o težavah in jih skušajte rešiti. Če imate preveč dela, razmislite o tem, da bi našli pomoč. Če vas moti nenehen lajež sosedovega psa, se pogovorite s sosedi. Če imate težave v službi, se pogovorite s šefom ali sodelavci.

- Spremenite način vašega odzivanja na dogodke. Bodite pozitivno, ne pa negativno naravnani – skušajte v vsaki stvari najti nekaj dobrega in lepega.

- Naučite se reči »ne«. Včasih si zelo želimo pomagati ali ustreči, čeprav dejansko ne vemo, kako bomo zmogli.

- Za vsako stvar, ki jo počnete, si vzemite dovolj časa in ne dovolite, da bi vas ura vedno priganjala.

Oglašujte pri nas