marmelina| Vsakdanje - povsem enostavno.

Izognite se slabi drži

Pošlji prijatelju

ženska z nakupovalnimi vrečkamiFotolia

Na pravilno držo smo le redkokdaj pozorni. Še zlasti med vsakdanjimi opravili, na primer kuhanjem, telefoniranjem, sedenjem v avtu …

Zavijanje daril in »umetniški« projekti

Kadar zavijate darila ali se lotite kakšnega kreativnega dela z otroci, se verjetno spravite na tla, kjer je pač največ prostora za vse materiale – škatle, papir, pentlje, škarje, koščke lepilnega traku … Na tleh pa pač ni udobno, zato ste običajno sključeni, nato pa se morate na primer nenadoma stegniti po lepilni trak – in tako vas pričneta hitro boleti vrat in ramena, nazadnje pa še križ.

Veliko bolje je, da umaknete vso navlako z jedilne mize in sedete na stol, potegnete trebuh noter (in zaposlite trebušne mišice), ramena pa potisnete nazaj in navzdol. Vse materiale imejte pripravljene na dosegu roke, da se vam ne bo treba iztegovati. Če že morate sedeti na tleh, imejte materiale blizu, sedite pa na tršo blazino ali zloženo odejo, da boste imeli boke dvignjene višje kot kolena – tako boste sprostili pritisk na spodnji del hrbta.

Kuhanje

Ko pričnemo kuhati, običajno spraznimo kuhinjski pult, vzamemo desko in nož ter začnemo s sekljanjem. Niti malo pa ne pomislimo na dejstvo, da nam kuhinjski pult po višini ni prilagojen. Če je previsok ali prenizek, se bomo nad njim prisiljeni sklanjati naprej, s čimer bomo preobremenili mišice vratu, ramen in spodnjega dela hrbta.

Preden pričnete s sekljanjem čebule, preverite višino pulta. Postavite se k pultu ter roke v komolcih pokrčite za 90 stopinj, tako da imate podlahti nad pultom. Pult mora biti zgolj 7,5 do 10 centimetrov pod vašimi podlahtmi. Če je pult prenizek, desko za rezanje podložite s podstavkom za vroče lonce, če je previsok, pa stopite na nizko otroško pručko. Da ne boste obremenjevali hrbta, stojte z nogami v širini ramen, ramena potisnite nazaj, v kolenih pa bodite mehki.

V avtomobilu

V avtomobilu, pa tudi na vlaku ali letalu, se radi »zavalimo« na sedež in ne sedimo pokonci, kar lahko pretegne mišice zgornjega dela hrbta, prsni koš pa ni izbočen, zaradi česar pričnemo plitvo dihati. Prav tako veliko ljudi pozabi, da je potrebno med dolgo vožnjo vstati in se razgibati ter raztegniti – če smo predolgo v istem položaju, pride do motenj v krvnem obtoku in poveča se tveganje za nastanek krvnih strdkov.

Sedite tako, da nimate prekrižanih nog, stopala naj bodo v celoti na tleh, hrbtenica pa poravnana. Če sedeži niso anatomsko oblikovani (večinoma niso), si med spodnji del hrbta in naslonjalo namestite manjšo blazino, ki ga bo podpirala. Tudi na sedišče si položite blazino ali zloženo odejo, da bodo med sedenjem vaši boki višje od vaših kolen. Vsako uro se ustavite in razgibajte, na letalu in vlaku pa pač zgolj vstanite, naredite nekaj korakov sem ter tja in se pretegnite ali naredite nekaj vaj za raztezanje.

Oglašujte pri nas