Test: Piščančje hrenovke in zelenjava
Zveza potrošnikov Slovenije je v zadnji številki potrošniške revije VIP objavila test 12 vzorcev piščančjih hrenovk in pregled ponudbe zelenjave pri slovenskih, italijanskih in avstrijskih trgovcih.
Kljub zakonskim opredelitvam, so med piščančjimi hrenovkami odkrili velike razlike v kakovosti, predvsem v vsebnosti količine mesa, maščobe in senzoričnih lastnostih. Tokratni test je pokazal, da je za višjo kakovost potrebno odšteti več denarja.
Pri zelenjavi, kjer je bilo odvzetih 110 vzorcev, so se osredotočili na kakovost, pravilnost označevanja ter cene. Največkrat odkrite nepravilnosti so se nanašale na označevanje kakovostnih razredov. V Avstriji in Italiji ponujajo bolj kvalitetno zelenjavo kot v Sloveniji. Potrošnikom ZPS svetuje premislek ob nakupu znižane zelenjave zaradi zmanjšane kakovosti.
Kakovost piščančjih hrenovk
V VIP Testu so bile preverjene naslednje blagovne znamke piščančjih hrenovk: "Hofer", "Mercator-piščančja hrenovka", "Mercator-hot dog", "MDK-Krpanove hrenovke", "Njami Pivka", "Perutnina Ptuj piščančja hrenovka v naravnem ovoju", "Perutnina Ptuj piščančja hrenovka brez ovoja", "Pivka piščančja hrenovka brez ovoja", "Slim&Fit Perutnina Ptuj", "Spar-hot dog", "Tuš", "Vital Spar".
Podatki na deklaracijah so pokazali, da piščančje hrenovke vsebujejo različno količino mesa. Po podatkih naj bi ga vsebovale največ piščančje hrenovke "Vital Spar" (80 odstotkov piščančjega mesa in 11 odstotkov puranjega fileja), drugi vzorci pa so vsebovali od 60 do 80 odstotkov mesa. Večina vzorcev je vsebovala tudi sojine beljakovine. V piščančjih hrenovkah najdemo tudi veliko aditivov (konzervansov, stabilizatorjev, sredstva za zgostitev, sredstva za uravnavanje kislosti, glukozni sirup in ojačevalec arome). Dr. Tanja Pajk Žontar, prehranska strokovnjakinja z ZPS, je dodala: "Dodajanje ojačevalca arome ni upravičeno, saj naj bi piščančje hrenovke vsebovale zadostne količine kakovostnega mesa. Pri mesnih izdelkih si seveda želimo, da vsebujejo čim več mesa in manj maščobe, piščančje hrenovke na testu pa so se med sabo pomembno razlikovale, saj so vsebovale od 11,6 g maščobe ("Slim Fit") do 22,7 g na 100 g izdelka, kar je tudi nad zakonsko dovoljeno mejo ("Krpanove piščančje hrenovke" in "piščančje hrenovke/hot dog Mercator"). Na vzorcih trgovske znamke Mercator in Spar sta bili na embalaži izpisani dve poimenovanji: "piščančja hrenovka in hot dog". Zakonodaja za piščančje hrenovke opredeljuje višje kakovostne parametre kot za hot dog, zato smo na ZPS mnenja, da je takšno označevanje za potrošnika zavajajoče."
Razlike v cenah so lahko zelo velike, saj je bil razpon od 3,2€/kg za "Krpanove hrenovke" do 9,85€/kg za piščančje hrenovke "Slim Fit Perutnine Ptuj", ki so bile tudi zmagovalke VIP Testa. Tokrat so bili cenejši izdelki tudi kakovostno slabši. Na ZPS potrošnikom svetujejo, naj bodo pozorni na cene, saj lahko iste piščančje hrenovke v različnih trgovinah dosega različno ceno (primer "Njami": od 4,7€/kg (v akciji) do 7€/kg).
Kakovost zelenjave in poreklo
Pregledanih je bilo 66 vzorcev zelenjave iz slovenskih trgovin ter 44 iz tujih trgovin (iz Italije in Avstrije). Prvi vtis ob pregledu zelenjave je bil v vseh trgovinah razmeroma dober. Bolj poglobljeno opazovanje pa je pri vsakem ponudniku pokazal, da je na policah tudi zelenjava, ki ni primerna za prodajo (gnila, sluzasta, plesniva ali uvela). Kakovost zelenjave se spreminja tudi glede na uro in je najvišja pozno dopoldan, slabša pa popoldan. 7,7 odstotkov zelenjave ni imelo označenega porekla ali pa poreklo na predpakirani zelenjavi ni bilo enako tistemu, ki ga je označil trgovec. Zanimivo je, da je bila večina zelenjave na italijanskih policah iz Italije, v Avstriji pa avstrijskega, italijanskega in nemškega porekla.
Brez označbe kakovostnega razreda je bilo 19 odstotkov paradižnika, paprike in solate, 12 odstotkov vzorcev (paradižnik, paprika in solata) ni ustrezalo označenemu razredu, 15 odstotkov zelenjave ni ustrezala minimalnim pogojem kakovosti oz. ni bila primerna za prodajo (npr. gnila, sluzasta, plesniva) ter 7,5 odstotkov zelenjave ni bilo označeno s ceno na kilogram.
Pregled je pokazal, da naši sosedje ponujajo bolj kakovostno zelenjavo, ki je tudi bolj jasno in pregledno označena. Pri večini zelenjave je bil označen I. kakovostni razred. V tujini je bila tudi večja ponudba ekološke zelenjave.
Dr. Tanja Pajk Žontar potrošnikom svetuje: "Za kakovost zelenjave v trgovini smo odgovorni tudi kupci. Rokavice uporabljajo le maloštevilni kupci, premetavanje, brskanje in stiskanje zelenjave seveda vpliva na njeno kakovost ter je nekorektno do kupcev, ki bodo prišli za nami. Pri zelenjavi v akcijski ponudbi pa potrošnikom svetujemo, naj natančno preverijo, koliko odstotkov zelenjave je še užitne, oziroma ali gre res za ugoden nakup, saj je naš pregled pokazal, da ni bilo uporabno vsaj 70 odstotkov delov zelenjave, znižanje cene pa običajno ni bilo tolikšno."
Sporočilo za javnost, Zveza potrošnikov Slovenije
Podobni članki
- Test konzervirane tunine
(31.10.2010) - Kakovost piščančjih in kokošjih paštet
(11.05.2012) - Kartice zvestobe – vohuni v nakupovalnem vozičku
(08.07.2011) - Test sredstev za zaščito pred soncem
(24.06.2011) - Ženski brivniki za gladko kožo brez ureznin
(13.07.2012) - Mlekomati pod drobnogledom
(08.09.2011) - Oznake gospodinjskih aparatov niso vedno pravilne!
(24.04.2011) - Turistične agencije – kdaj in kako se pritožiti?
(13.05.2011) - Ženske hlačne nogavice – boljše so dražje
(15.10.2011) - Rezultati testa čajev
(03.12.2010)
Najbolj brani članki
-
Kdaj imam god?
objavljeno:07.06.2011, 323,809 prikazov -
Ideje za zavijanje daril
objavljeno:, 303,623 prikazov -
Zlaganje prtičkov: lotos
objavljeno:, 224,800 prikazov -
Zlaganje prtičkov – strelicija
objavljeno:, 192,762 prikazov -
Mini tortice
objavljeno:, 158,892 prikazov