marmelina| Vsakdanje - povsem enostavno.

Kako pripravimo slasten smoothie?

Pošlji prijatelju

rezine različnega sadja ena na drugiFotolia

Smoothie, torej napitek, katerega glavna sestavina je sadje, so pričeli v ZDA pripravljati pred približno osemdesetimi leti, priljubljenost pa mu je zrasla po letu 1960, ko je nastala prva prodajalna oziroma bar s smoothie-ji, imenovana Smoothie King. Njen ustanovitelj Steve Kuhnau se je zaradi lastnih težav z zdravjem soočil s pripravo enostavnih in hitrih zdravih obrokov, in ko jih je ponudil javnosti, so ti postali pravi hit.

Smoothie je pripravljen iz različnih vrst svežega sadja, doda pa se mu lahko tudi zamrznjeno sadje – na primer pozimi, ko marsikatera vrsta sadja sicer ni dosegljiva. Tako je možno tudi pozimi pripraviti okusen napitek, za katerega enostavno zmiksamo sveže sadje, na primer banano, ter zamrznjeno, na primer jagodičevje.

Smoothie ima lahko dodan tudi led ali malo jogurta, ne dodajamo pa mu mleka ali sladoleda – takšnemu napitku pravimo »milkshake« oziroma frape. Razlika je torej predvsem v tem, da lahko smoothie uživajo tudi tisti, ki so na sestavine mleka (npr. laktozo) ali sestavine sladoleda alergični.

Zakaj je smoothie tako priljubljen?

V prvi vrsti gre za zdravo vrsto tekočega »prigrizka«, ki pa je hkrati lahko tudi poln obrok, saj zaradi vsebnosti hranilnih snovi ne le poteši žejo, temveč tudi nahrani. Za smoothie lahko uporabimo sadje po svoji izbiri, ter tako prilagajamo okus (in tudi barvo, ki mora biti ravno tako privlačna,), uporabimo pa lahko tudi sadje, ki bi nam sicer ostajalo – na primer tisto, ki je prezrelo oziroma ga je potrebno obrezati. Sestavine za smoothie so torej nezahtevne in običajno vedno pri roki.

Povedali smo že, da smoothie tako nasiti kot nahrani. Glede na vrsto sadja ponuja odličen vnos vitaminov in mineralov, pomemben pa je tudi zaradi vlaknin, ki jih ob sodobni prehrani običajno zaužijemo premalo.

Kako pripravimo smoothie?

Priprava je otročje lahka – ja, dejansko se je lahko lotijo tudi otroci. Poleg sestavin, torej tazličnega sadja, potrebujete le še ustrezen kuhinjski pripomoček: blender, multipraktik, sekljalnik ali posebno napravo za pripravo smoothie-jev. Priprava s sokovnikom za »juice« ni možna, saj se tam izloči sok v eno posodo, gošča pa v drugo in se smatra za odpad (kar je dejansko velika potrata).

Nekaj predlogov za pripravo

Uporabite lahko »navadno« sadje, ali pa sadje, ki ga je sicer zaradi specifičnih lastnosti nekoliko težje uživati – na primer mango. Odsvetuje se uporaba sadja s kožicami in peški, ki jih ni možno odstraniti, na primer citrusov, granatnega jabolka in podobno. V tem primeru iz sadja najprej naredite sok (ga ožamite) in le-tega dodajte sadju.

Smoothie-jem ne dodajajte sladkorja. Kadar uporabite kislo sadje, ga vedno raje kombinirajte s sladkim, ali pa dodajte malo medu.

Smoothie-ji se zadnje čase pojavljajo tudi v zelenjavni obliki ali v sadno-zelenjavnih kombinacijah. Marsikdo pa iz njih naredi še bolj hranljivo jed in jim doda semena ali oreščke, pa tudi tofu.

Smoothie lahko tudi vlijete v modelček, zapičite vanj paličico in zamrznete – tako boste dobili okusne »sladolede«.

Sedaj pa še »recepti«, ki se vam bodo že ob branju zdeli slastni:

Mango-borovnica: 1 mango (odstranite koščico), 1 pest borovnic, 3 žlice jogurta, malo ledu.

Tropski smoothie: 1 mango, 1/3 banane, 3 ananasovi obroči, 1/3 lončka jogurta.

Jabolčni: 5 mandljev, 1 jabolko, 1 banana, ½ lončka jogurta, ščepec cimeta.

Melona-kumara: 1 skodelica koščkov melone, ½ skodelice olupljene kumare, ½ žličke limoninega soka, ¼ skodelice jogurta, 1 žlička medu.

Marelica-borovnica: 4 kocke ledu, 2 marelici, 1 pest borovnic, ½ lončka jogurta.

Havajski smoothie: 1 skodelica koščkov ananasa, 1 skodelica kokosovega mleka, 1 banana, 4 kocke ledu, 1 žlička medu.

Oglašujte pri nas

Podobni članki